Sajam, knjiga, ljudi, rakija, merak + Vienna

IMG_6535

Ovaj članak sam počeo da pišem pre mesec dana, dok je Sajam knjiga bio pre dva meseca. U pauzi između pisanja desila se i promocija u Beču. Mislio sam da napišem poseban članak vezano za to putovanje, ali greota taj članak bi nastao krajem 2014-te. Tako da Beg nije cicija i ide sve u ovaj članak..

Ohladila se glava, slegli se utisci pa mogu ‚‚kao“ da napišem koje slovo. Ovo je druga godina da na Sajmu knjiga  učestvujem u sasvim drugoj ulozi, tj. kao autor. Malo je drugačije bilo ove godine jer sam na Sajmu imao dve knjige Naučite jezik kojim ceo svet govori i Razlike među kulturama. Ono što mi je sve vreme prolazilo kroz glavu, kakvo će iskustvo biti ove godine,  jer je prva godina uvek nešto posebno i adrenalin koji sam doživeo tada je stvarno bio mnogo jak!

Šta se desilo, ova godina je prevazišla sva moja očekivanja, broj ljudi koji su došli na potpisivanje je bio ogroman (trebalo je nazdraviti sa svim tim ljudima domaću ljutu prepečenicu:)), a knjige su se prodale u stvarno velikom broju (neću da delim sad statističke podatke da ne ispadne da se hvalim:))

1. Sajam

IMG_6492

Svi stalno kukaju da je ova godina gora od prethodne, da je ovo ili ono. Ljudi meni je bilo ekstra, eto!! Taman se desio slom naučne paradigme i jedino je Marku Burazoru bilo dobro i dobro je prošao. Među nama ova godina je bila bolja svima na Sajmu nego prošla.🙂

Bio sam dan i po prisutan, mnogo manje nego prošle godine i stvarno za to vreme sam doživeo neko drugačije iskustvo. Sve se brzo dešavalo kao u jednoj veš mašini ( naravno centrifuga je uključena ). One priče koje su bile na malim ekranima od strane tamo nekog repera da se dešavalo svašta na sajmu, stvarno kako bi rekao Nele Karajlic: “Nisam odavle.“

2. Knjiga

nEVERBALNA II KORICE.indd

Nova knjiga je ove godine videla svetlost dana i zakoračila moćno na scenu Sajma (ne zato što smo urednica i ja izabrali do jaja naslovnu stranu, meni se sviđa čim sam je stavio, valjda i vama?).  Očekivao sam da će fokus i dalje biti 90% na prvoj Neverbalnoj komunikaciji, kad ono nije. Jeste bila popularnija prva (razgaženija), ali druga je poprilično ostavila dobar utisak. Tako da je na kraju bio odnos nekih 60% naspram 40% za prvu. Što je meni podiglo raspoloženje samo tako🙂

3. Ljudi

541417_10151730216389677_581618171_n

Bez kvalitetnih ljudi koji oko mene cirkulišu stvarno sve ovo što pišem bih mogao da zgužvam i bacim u Recycle Bin. Neki kažu da sam malo surov što ljude koje smatram negativnima hirurški neprecizno eliminišem iz okruženja ali jbg to sam ja, svako ima svoj način gledanja na stvari. Ova godina je bila specifična i po tome što je u moj život ušlo stvarano dosta kvalitetnih ljudi, bilo da su to kolege autori ili ljudi iz sveta knjige, PR, marketinga, televizije i radija. Jednostavno ekipa koja je definitivno načinila razliku u mom životu, tako da je  ova godina u odnosu na prethodnu znatno bolja.

I da ne zaboravim, veoma bitna stvar se desila na Sajmu, uspeo sam da nateram urednicu da se slika (epohalni pomak verujte-slika gore)!

4.Rakija

DSC_0014

Svi koji me poznaju malo bolje (preko 6,7 godina poznanstva minimum) znaju da ne pijem žestinu  već samo pivo i vino, ali ove godine je bio izuzetak morao sam da nazdravim sa ljudima ko čovek. Ipak su me naterali da donesem rakiju staru 4 godine, pravu domaću resku prepečenicu:) Rakija je bila toliko dobra da su se sa drugih štandova vraćali da uzmu repete. Prepoznaće se oni koji čitaju ovo, ako ih ne mrzi da dođu do ovog pasusa. Nazdravljalo se, potpisivalo, pilo, oči  krvave što od umora što od rakije, ali ništa nije smetalo. Adrenalin je i dalje pumpao samo tako.

5.Merak

1000617_10152001653289459_606677288_n

Gde ćeš veći merak nego da su ti dragi ljudi tu sa tobom i da zajedno delite sudbinu, da prijatelji dođu zbog tebe na sajam, ne da bi dobili posvetu knjige (već je imaju), već da te izvuku sa štanda i da odete na reku da popijete špricer na obližnjem brodu koji podseća na neke lepe stare dane.

6.Vienna

1471791_10151824324954677_779501493_n

Da ne bude završnica i naravno Džej, ovde je i  naravno Vienna.

Posle meseci i meseci planiranja desila se i  promocija u Beču. Sve je proteklo u savšenom redu, imao sam sjanog domaćina tj. organizatorku koja mi je stvarno puno pomogla tako da praktično nisam morao da brinem ni za jedan delić. Sve je bilo savršeno isplanirano i sprovedeno. Ono što mi je posebno ostalo u sećanju je da sam sreo brata od ujaka posle 18 godina, da sam upoznao njegovu porodicu i da sam imao malo vremena da se družim sa njima. Takođe imao sam priliku i da gostujem u jednoj interesantenoj emisiji (klip je postavljen ispod) kao i da promocija koju sam održao bude sa nekim specifičnostima koje mogu samo usmeno da prenesem.

Generalno utisak Beča na mene je da  je to grad muzej, što sam znao i pre, ali ono što mu nekako nedostaje je energija. U prevodu idi prođi ali kući dođi! Najbolje je kući ili sam ja suviše lokal patriota🙂

Ovde možete da vidite gostovanje sa Dijaspora TV

Slike sa Sajma knjiga 2013

Slike iz Beča

Marko Burazor

skromnost mi je jedna od milion vrlina🙂

, , , , , ,

  1. #1 od strane PRikazistvarnosti decembar 24, 2013 - 3:24 pm

    Sjajan prikaz kako se radi na promociji svog rada. (Sve osim rakije, ali to sam ja🙂 )

    U svakom slučaju SAMO NAPRED! Već drugu godinu za redom tvoje knjige su moj korporativni poklon.

    • #2 od strane Marko Burazor decembar 24, 2013 - 3:31 pm

      Hvala draga🙂 Rakija not my cup of tea, ali kud svi Turci tu i mali Mujo🙂

  2. #3 od strane mandrak72 decembar 24, 2013 - 8:43 pm

    E pa čestitam. Siguran sam da je bilo ugodno druženje i zanimljivo veče. Mnogo sreće i uspjeha u daljem radu želim.🙂

    • #4 od strane Marko Burazor decembar 25, 2013 - 11:45 am

      Hvala ti puno :))

  3. #5 od strane Vesna maj 4, 2014 - 6:01 pm

    Marko, svaka čast! Tebe uvek dajem za primer kao autora koji zna znanje, ali i zna da ga promoviše! Samo napred!🙂
    P.S. Počastvovana sam što se naša zajednička fotografija nalazi ovde na prvom mestu😉

    • #6 od strane Marko Burazor maj 4, 2014 - 6:03 pm

      Hvala ti🙂 pa zar nije sjajna fotka🙂

  4. #7 od strane Vesna maj 4, 2014 - 6:08 pm

    Apsolutno se slažem!🙂 Jedino, fale moja „Foliranja“ na istoj, pa da slika bude potpuna😛😉

    • #8 od strane Marko Burazor maj 4, 2014 - 6:41 pm

      Fale!🙂

Ostavite odgovor

