Poučne i neke druge priče #5


Sokrat je slovio za mudraca. Jednog dana ga potraži neki čovek i reče:
“Znaš li šta sam sve čuo o tvome prijatelju?“

“Trenutak.“ odgovori Sokrat. “Pre nego mi ispričaš voleo bih da prođeš  jedan brzi test. Da li si to što mi želiš reći prosejao kroz tri sita?“

“Tri sita?“

“Da.“ odgovori Sokrat. “Pre nego ispričaš neke stvari o drugome, dobro je da uzmeš malo vremena i proseješ ono što želiš reći. To nazivam test od tri sita! Prvo je sito Istine. Jesi li proverio da li je istina ono što mi želiš ispričati?“

“Ne, pa i nisam. Nisam video, samo sam čuo kako pričaju.“

“Dobro! Ne znaš da li je to istina. Probajmo ponovo: pokušajmo prosejati drugačije, sad ćemo uzeti sito Dobrote. Ono što mi želiš ispričati o prijatelju, je li nešto dobro?“

“Ne, baš suprotno! Čuo sam kako se tvoj prijatelj loše poneo.“

“Dakle,“ nastavi Sokrat, “želiš mi ispričati loše stvari o prijatelju, a nisi siguran jesu li istinite. To i nije baš ohrabrujuće! Još uvek možeš proći test, jer je ostalo još sito Koristi. Je li korisno da mi ispričaš sve što je moj prijatelj uradio?“

“Korisno? Pa i ne, ne vjerujem da bi ti to moglo koristiti.“

“Dakle,“ zaključi Sokrat, “ono što mi želiš ispričati nije Istina, ni Dobro, ni Korisno, pa zašto bi mi onda pričao. Ne želim ništa znati od onoga što si mi hteo ispričati, i tebi će biti bolje da sve to zaboraviš.“

Vladimir Burazor

Buki blog

, ,

  1. #1 od strane dudaelixir novembar 28, 2011 - 2:02 pm

    *Fantastično, ali slabo primenljivo u životu. Kamo sreće da se svi ljudi drže tri pravila: istina, dobro i korisno, mnogo bi manje nepravde nanosili drugome!🙂

    • #2 od strane Marko - Buki blog novembar 28, 2011 - 2:10 pm

      ja se trudim da se drzim ovih pravila i izbegavam ogovaranja u sirokom luku osim kad me neko ne iznervira da ludila , onda postajem ratoboran🙂

  2. #3 od strane otkacena novembar 28, 2011 - 3:28 pm

    Što bi naši rekli Ispeci, pa reci!
    Sadašnjica je malo drugačija, Napiši, pa zaradi. Mislim na žutu štampu, neproverene informacije koje su tu da zavaraju narod, lažne reklame, prevara i privid na svakom koraku.

    • #4 od strane Marko - Buki blog novembar 28, 2011 - 3:37 pm

      Tako je …ali kad postoje neke prave vrednosti kojima mozemo da tezimo to ipak ima neku tezinu , kad ne izgubimo kompas gde ici🙂

  3. #5 od strane dusweet novembar 28, 2011 - 7:26 pm

    moji omiljeni Starogrcki🙂

    • #6 od strane Marko - Buki blog novembar 28, 2011 - 7:46 pm

      jest dobar🙂 ovaj novogrcki malo posustaje ali starogrcki kaze Bez starca nema udarca🙂

  4. #7 od strane Branko Baćović novembar 30, 2011 - 11:28 pm

    E ovo, ne zna koliko puta da pročitam, uvek mi se sviđa.🙂

    • #8 od strane Marko - Buki blog decembar 1, 2011 - 12:29 am

      ova prica sa sitom ili Poucne price :)?

  5. #9 od strane tatjanamb decembar 1, 2011 - 3:18 pm

    Bojim se da se ni mi, sami, uvek ne drzimo napisanog, a o drugima bolje da ni ne pricamo…😀 Ali je prica poucna, sjajna i bila bi prava stvar da se primenjuje sto cesce :OK:.

    • #10 od strane Marko - Buki blog decembar 1, 2011 - 3:32 pm

      e kad bi se svi drzali onoga sto je ispravno gde bi nam bio kraj🙂

  6. #11 od strane kaliop decembar 11, 2011 - 9:41 pm

    Tako Sokrat nikad nije saznao da ga zena vara!

    • #12 od strane Marko - Buki blog decembar 11, 2011 - 10:08 pm

      Mozda mu je to bilo bolje jer da je znao mozda bi se zesce ubedacio , ovako neznanje je blagoslov🙂

  1. Poučne i neke druge priče #5 | www.blogovnik.com

Ostavite odgovor

