Šta je pesnik hteo da kaže

Dragi moji znate da nisam baš specijalista za segment bloga koji se tiče Knjige, to prepuštam ipak mojim ostalim autorima kojima taj segment ide mnogo bolje od ruke. Poslednje što sam pisao za ovu kategoriju Bloga  je bila knjiga Emir Kusturice Smrt je neproverena glasina, a to je bilo davno.

Dođe i taj dan da uzmem da napišem po koju reč o nekoj knjizi, to cenjeno delo se zove Šta je pesnik hteo da kaže autora Borisava Bore Đorđevića. Impresije su mi baš sveže jer sam završio knjigu pre 15 minuta i dalje se smejem…Čovek je car , šta reći! Mogu ljudi da ga ne vole da im ne odgovara njegova pojava, ali ako je nešto zaslužio to je poštovanje zbog svega što je učinio za muziku sa ovih naših balkanskih prostora, bilo kao autor Riblje Čorbe bilo kao autor tesktova za druge izvođače (Produži dalje , Mjerkam te Mjerkam…-Zdravko Čolić, Sinoć sam pola kafane popio – Željko Bebek i mnoge druge pesme).

Knjiga koju je Bora napisao predstavlja neku vrstu haotične svaštare koja kroz nastajanje određenih pesama opisuje njegov život i razvoj grupe Riblja Čorba. Ono što je meni najinteresantnije bilo u ovoj knjizi je naravno način pisanja i opisivanje nekih situacija od strane genija Bore do te činjenice koliko su veliki autori i muzičari u ex-Yu bili povezani jedni sa drugima , iako su bili dosta različiti. Iskren da budem apsolutno nisam npr. imao pojema da su Bora i Balašević bili u istoj grupi nekada (Rani Mraz), dok sam znao da je Bilja Krstić bila sa njim u Suncokretima , da mu je veliki prijatelj bio Arsen Dedić, Kemal Monteno, a da je Riblji Čorbi bio producent nekoliko albuma Kornelije Kovač

Kao i kod filmova neću vam prepričavati , već sam vam dao neke svoje impresije na ovu knjigu.

Evo jedan odlomak iz knjige:

‚‚Odlučio sam da za razliku od ostalih napravim anti-baletsku grupu Ribetine. Izabrali smo četiri egzemplara iz Šumatovca. To su bili Meri Cakić, koja je pristala da se pojavi u providnom negližeu, Travlota, moler iz Borče koji je bio ubeđen da je veliki igrač i još dvoje. Niko od njih nije imao pojma sa đuskanjem. Dok smo svirali Lutku pustio sam da kao fol igraju na bini, a oni su zadatak shvatili više nego ozbiljno, na opšte zadovoljstvo prepunog stadiona. Još kad su novine objavile slike razgolićene Meri i ostalih ribetina, ona je stvarno umislila da je ona lutka sa naslovne strane‚‚

Uživajte , evo jedne od najvećih pesama koje je Bora napisao!

Marko Burazor

Buki blog

, , ,

  1. #1 od strane Violeta novembar 7, 2011 - 10:57 pm

    Nisam čitala knjigu, ali volim da ih slušam i planiram da idem na koncert Riblje čorbe😉

    • #2 od strane Marko - Buki blog novembar 8, 2011 - 1:07 am

      ma i da nikad nisi slusala Corbu , knjiga je eksta…covek zvani inspiracija🙂

  2. #3 od strane Lugar novembar 8, 2011 - 6:51 am

    Bora i Čorba su nesumnjivo ostavili dubok trag u muzici. Njihive pesme me podsećaju na određene periode života (prevashodno mislim na stariji opus). Međutim, imam utisak da je na neki način izdao sebe i postao ono protiv čega je nekada pevao.

    Pa ništa. I Pikaso je bio hvaljen, veličan do neba, ali, je bio grozna osoba.

    A. sada se vrati na odlomak iz knjige u članku…

    • #4 od strane Marko - Buki blog novembar 8, 2011 - 12:03 pm

      Bora je meni lik nad likovima , samo mi je malo ovo oko ove nove devojke Sandre i oko samoubistva bivse zene bacilo senku na njega , ali ako se izuzme to mozak genija nema sta

  3. #5 od strane Пдутр novembar 8, 2011 - 2:40 pm

    Uglavnom se slažem sa Lugarem. Meni je sve bilo genijalno do albuma „Priča o ljubavi obično ugnjavi“. A kad si javna ličnost i jednom kreneš stranputicom maltene je neizvodljivo vratiti se na pravi put. Evo na primer Ju Grupa je dinosaurus kao i Riblja čorba i oni sa godinama imaju sve bolji zvuk, to jest produkciju i nemaju neke nenormalne ispade sa tekstovima dok je Čorba u novije vreme izdavala albume sa očajnim zvukom a o pojedinim krajnje bezveznim tekstovima da i ne govorim. Nego šta je tu je. Svaka čast za ranije radove.

    • #6 od strane Marko - Buki blog novembar 8, 2011 - 2:48 pm

      ma naravno ima toga …jednom dostignuti vrhunac se tesko ponavlja…ali kao ni Bora ni Yu grupa posle starih hitova nije izbacila nista ono vrhunski, oni jednostavno su ljudi sa iskustvom , muzicari koji se nzaju u dusu…Po meni je Bora veci doprinos dao generalno muzici ako bi se poredilo sta je dao Riblji Corbi…ovaj poslednji opus njegov nisam nesto ispratio vezano za muzku…bio sam na koncertu u Areni i bilo je ekstra…ma on mi je dobar lik koji se konstantno bori sa svojim demonima..

  4. #7 od strane dudaelixir novembar 8, 2011 - 5:10 pm

    Ono što mi se svidja kod njega je originalnost. Nikada nije isfoliran kao većina poznatih. Što na umu, to na drumu.
    Dobra ideja za smeh!😉

    • #8 od strane Marko - Buki blog novembar 8, 2011 - 7:03 pm

      ako je neko originalak kao sto ti kazes to je on …isfoliranih ima stvarno i previse , taman kako bi se reklo citati njega , kamilica za smeh🙂

  5. #9 od strane tatjanamb novembar 9, 2011 - 10:18 am

    Meni je Bora sjajan lik. Jeste, po nesto bih kod njega izmenila, ali talenat, stvaralastvo, duhovitost, konkretnost.. – su odlicni. Slusala i slusam njegovu muziku. Knjigu nisam procitala ali verovatno cu je pazariti i, verujem, procitati u jednom dahu :OK:. Markic, hvala za sjajan i informativan tekst.

    • #10 od strane Marko - Buki blog novembar 9, 2011 - 10:55 am

      Nema na cemu🙂 Uvek…drago mi je da podelim neku svoju imporesiju sa meni dragim ljudima koji citaju moj Blog🙂

  6. #11 od strane cakulanje novembar 12, 2011 - 7:31 pm

    Bora kao muzičar, tekstopisac i pisac, da! Ti si dosta mlađi ( ili ja matorija😆 ) i ne možeš se sećati Ranog mraza, odnosno činjenice da su on, Balašević, Gorica Popović, Snežana Jandrlić i naravno Bilja Krstić u ono vreme pravili neku dobru muziku sa sve tekstom, odnosno, ne možeš se sećati grupa kao što su Žetva, Suncokret ili drugih, tako da mene ne čudi što nisi znao za to što kažeš da nisi znao. Sećam se i fenomenalnog koncerta Arsena i Bore – to se ne može zaboraviti. Sve ostalo u vezi sa njim ne želim da komentarišem, jer ovaj članak, pretpostavljam, i nije postavljen zbog toga da se ja izjašnjavam o Borinom karakteru, niti sa nekom drugom vrstom namere, osim tom da se na neki način zabeleži njegova intrigantna i zadivljujuća ličnost, jer on je neko kome se dive i koga mrze, što je za mene uspeh u životu ( sve budi, samo ne metiljav, smrdljiv i neopredeljen, naročito uzdržan – ja pomešah ( malo više ) i babe i žabe, ali nadam se da razumeš o čemu govorim ). Dakle, podelio si svoje oduševljenje njime i ja nemam ništa protiv. Podvući ću samo to, da je o ostatku o Bori, Lugar sve rekao.

    • #12 od strane Marko - Buki blog novembar 12, 2011 - 7:49 pm

      ja boru shvatam na neki nacin kao Salvadora Dalija…covek kojem se divio ceo svet, a koji je bio takav lik da sa njim ne bi popili ni kafu jer je bio veoma tezak… od svih ljudi na estradi nasoj smatram da je jedini cist ko suza Zdravko Colic ovo sve ostalo je daleko od nekog normalnog…nisu oni sveci, a i ne ulazim u to…ovi zadnji dogadjaji kod Bore mi se nisu dopali ni malo , samoubistvo bivse supruge, ova klinka…to mi je bilo malo too much, ali to je njegov zivot…a ume da pise to ume sigurno

  7. #13 od strane miro januar 6, 2012 - 8:33 pm

    gde da nadjem na netu da citam knjigu

  8. #14 od strane DESKOP januar 23, 2012 - 2:29 pm

    Bora je odlican pesnik,pevac,rocker i to sto je napisao to je njegov zivot.Knjiga je odlicna,boro svaka cast.

  1. Šta je pesnik hteo da kaže | www.blogovnik.com

Ostavite odgovor

