The Muzej #4 – Đura Jakšić

Devojka u plavom

Dragi moji virtuelni muzej nastavlja svoje putovanje sa još jednim velikim umetnikom, slikarem i piscem Đurom Jakšićem. Vićete se naravno uvaliti u svoje stolice i uživati u slikama koje sam nekako skupio.

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

Marko Burazor

Buki blog

, , , , ,

  1. #1 od strane dudaelixir avgust 11, 2011 - 11:03 am

    Da li sam ja to daltonista ili se ne razumem u boje, ali ona Devojka u plavom je u zelenom!!!
    Najlepša mi je Mileva Protić kao i Car Dušan.🙂
    Inače, iznad našeg stana, živela je gospodja Ivanka, koja je bila u rodu sa Djurom Jakšić. Nje više nema, a sestra i ja smo se pravile važne.
    Preko puta nas je stanovao Aleksandar Tišma, koga smo mi zvale lulaš, zato što smo od celog njega, videle samo njegovu lulu. Narvno, kada je pisao za radnim stolom!🙂

    • #2 od strane Marko - Buki blog avgust 11, 2011 - 11:29 am

      Dobro si primetila Dudo, pogledaj sad Devojku u stvarno plavom…ono jeste bilo zelena neka boja…sad ne znam mozda ima vise verzija te slike kao sto postoji mislim 4 verzije slike Seoba Srba…nisam pametan…
      Dok sam trazio slike Djure Jaksica bas sam se iznenadio koje je sve on slike slikao , Marko Kraljevic mi se uvukao pod kozu moram da priznam, jer ipak je to omiljeni lik mog starijeg brata koji mi je i dao ime kad sam se rodio…

      Lulas🙂 retki su ljudi koji sad puse lulu, a oni koji to rade odmah mozes da provalis da su veliki boemi🙂

  2. #3 od strane dudaelixir avgust 11, 2011 - 6:21 pm

    E, sada je stvarno plava, jupi! Dobio si ime po pravom junaku, nema šta!

    Lulaši jesu boemi. I to je uvek pravi ritual, posmatrajući ih, kako čiste lulu, pa onda ubacuju duvan u nju, pa ga sabijaju, pa pale isti i onda nastaje prava uživancija.😀

    • #4 od strane Lugar avgust 12, 2011 - 5:10 am

      OLD HOUSE – jedna od poznatijih firmi iz GB koja pravi lule. Pravi lulaši imaju bar sedam lula. Menjaju ih svakog dana, da bi se lula „odmorila“.

  3. #5 od strane Lugar avgust 12, 2011 - 5:12 am

    Ne znam zašto, mene je oduvek od Djurinih slika najviše impresionirala „Noćna straža“. Verovatno zbog toga što je čovek tu naslikao „atmosferu“.

    • #6 od strane Marko - Buki blog avgust 12, 2011 - 9:43 am

      Ja sam se iznenadio stvarno koilko je dobar…jer znam ga vise kao pisca…to mi je slicno kao i Momo Kapor koji je bio poznat i po knjigama, a covek po zanimanju Akademski slikar…
      Nocna straza je mocna…dobre su te koje oslikavaju atmosferu

  4. #7 od strane agroekonomija avgust 13, 2011 - 4:28 pm

    Slike su fenomenalne. Očigledno je bio veliki talenat za umetnost.

    • #8 od strane Marko - Buki blog avgust 14, 2011 - 9:06 pm

      hvala…stvarno je bio car !

  5. #9 od strane Теодор Трифуновић jul 29, 2012 - 9:52 am

    Буки, хвала Вам за улазницу (бесплатно!) у овај занимљив музеј! Ђура је дословно и сликар, али он је и у поезији сликар (као уопсталом и Ф.Г. Лорка) – незаобилазна је пиктуралност његове лирике!

    • #10 od strane Marko - Buki blog jul 29, 2012 - 10:44 am

      Poenta stvaranja ovih virtuelnih muzeja je bila da ako ne radi Narodni Muzej , e pa napravicemo mi svoj🙂

  6. #11 od strane Учитељ Сале avgust 8, 2013 - 6:47 am

    Reblogged this on Учитељски блог.

  1. Ал’ за Милом срце тужи! « Испеци па реци деци

Ostavite odgovor

