Por una cabeza


Svaki film koji je nešto vredeo u istoriji filma je imao ono nešto posebno što ga je odvajalo od prosečnog I svrstavalo u filmove koje pamtimo  I koje prepričavamo.  I pored dobre priče , dobre glume, dobre fotografije film mora da ima I onu neku scenu koja nas ostavlja bez daha I koja nam služi kao bookmark u glavi kad nam neko pomene određeni film.

U ovom delu ću navesti po meni nekih 5 najboljih scena iz filmova iako bih bez problema mogao da navedem najmanje 100 koje podjednako zaslužuju mesto na listi.

5. Prohujalo sa vihorom ( Gone with the wind)

Scena u kojoj Ret Batler (Clark Gable ) govori svojoj ženi šta misli o njoj i njihovom iznuđenom braku ( iznuđen od veštice Skarlet O’Hara) pošto im je sin poginuo.

4.Istrebljivač (Blade runner)

Završna scena u kojoj Rick Deckard ( Harison Ford koji je istrebljivač replikanata) shvata da je kolega istrbljivač bio u njegovom domu i da mu je poštedeo žensku repliku Rejčel ( Sean Young, humanoidnog robota) jer znajući da im je rok trajanja 4 godine, osim što kolega nije znao da je ova replika posebna i da nema rok trajanja.

3. Zelena milja (The Green mile)

Posle tri i po sata gledanja filma, kraj je bio više nego iznenađujući. Scena opisuje Polov (Tom Hanks) završetak priče Elejn o tome kako je on radio u zatvoru na pogubljenjima i odgovor na pitanje na jedinu neuverljivu nelogičnost priče koja se tiče njegovih  godina jer radnja te priče se dešavala početkom  20-og veka.

2. Dežurni krivci  (Usual suspects)

Ko je Kajzer Sose,  a ko Verbal Kint (Kevin Spacey)? Kraj filma i poslednja scena vrede više nego možda cela gluma i trud ostalih glumaca, naravučenije ovako se glumi za Oskara!

1. Miris žene ( Scent of woman)

Po meni  je scena iz ovog filma  ubedljivo na prvom mestu od svih filmova i sam naslov ovog članka se i zove po kompoziciji čuvenog kompozitora tanga Carlosa Gardela ‘’Por una cabeza’’.

Inače scena opisuje ples između slepog pukovnika Frenk Slejda ( Al Pacino) i mlade devojke u jednom elitnom restoranu. Naravučenije ove scene je, da je sve u glavi!!

Marko Burazor

, , , , , , , , , ,

  1. #1 od strane NADICAGOCIC novembar 23, 2010 - 6:35 am

    ovaj tango je nesto sa cime olim da zapocnem novi dan. Iako je tango tuzna misao koja se plese meni tuzne misli odu sa zavrsetkom tanga.

  2. #2 od strane cakulanje februar 14, 2011 - 6:11 pm

    Scene ili detalji koje si izabrao – najupečatljiviji su i po mom mišljenju. Jedino nisam gledala Istrebljivača i Dežurne krivce. Miris žene bez Paćina ne bi bio to što jeste, kao što ni Prohujalo sa vihorom ne bi bilo to što jeste, bez Vivijen Li i Klerk Gejbla Šta ti misliš?

  3. #3 od strane Marko - Buki blog februar 14, 2011 - 10:18 pm

    Ja se slazem apsolutno to se vidi i iz liste koju sam sastavio hehe🙂 Istreblljivaca moras da odgledas jer to je remek delo, i ne treba da ga gledas is perspektive SCi fi nego dublje ljudske filozofije koju ces shvatiti kad odgledas film…ipak to je film kji je Ridlija Scota proslavio!
    Dezurni krivci….wow film koji je svetu pokazao sta znaci gluma i to od Kevina Spejsija…triler je u pitanju mislim da se taj film svakome svidja…
    Klerk Gejbl i Vivijen li …film za sva vremena, meni je ta njegova recenica ostala zapecacena jos kad sam bio klinac..
    Za Pacina kao slepog pukovnika u Mirisu zene koji igra tango i to moj omiljeni Por una cabeza…pa sta reci, za to je dobio Oskara🙂

    • #4 od strane cakulanje februar 15, 2011 - 12:04 am

      Izgleda da sam jedini moron koji nije pogledao te filmove🙄 Al’ ima i ja da ih pogledam, posebno uz ovakve preporuke😆

      • #5 od strane cakulanje oktobar 28, 2011 - 9:40 pm

        Evo prilike da ti kažem da sam pogledala i ta 2 i bio si u pravu😆

  4. #6 od strane dudaelixir oktobar 28, 2011 - 2:00 pm

    Nisi Ćakulava jedini moron, jer ni ja nisam gledala te filmove!😉

    • #7 od strane Marko - Buki blog oktobar 28, 2011 - 4:34 pm

      Niko nije moron🙂 jednostavno ja neke filmove sam od skoro odgledao neke kultne filmove🙂

    • #8 od strane cakulanje oktobar 28, 2011 - 9:41 pm

      Dudooooo, voJim te!!🙂

  1. Tweets that mention Por una cabeza « Buki Blog -- Topsy.com
  2. Buki blog – Blockbuster članci #1 « Buki Blog

Ostavite odgovor

