Filmska klasika #1

Šta je ono što možete da nađete na Buki blog-u? Šta drugo nego neki novi serijal hehe :) Ideje mi samo padaju na pamet jedna za drugom, a prevelike su da bi stale u jedan članak…tako da dragi moji ..ovim člankom pokrećemo jedan novi serijal koji je možda trebao da bude i prvi koji je nastao jer ideja da napravim ovaj blog je nastala zbog moje pasionirane ljubavi prema filmskoj umetnosti.

Svakim člankom ovog serijala ću pokušati da vam predstavim neki od po meni filmova za sva vremena (moram da napomenem da su ukusi različiti ovo su filmovi po mom ukusu) koji predstavljaju  i klasike za sva vremena ili pak filmove koji će možda postati nekada klasici.

Pa da krenemo

Kum I

Obrni okreni što se tiče filmske kinematografije ipak po meni najveći film ikada je Kum I. Prvo da napomenem da ova tri filma ne predstavljaju neku top  listu, već samo sam ih tako poređao. Svaki od ovih filmova ima neku posebnu jačinu i svoju neku posebnu filmsku aromu koja nas privlači da ih gledamo iznova i iznova. O Kumu sam već pisao u članku Aplonia tako da neću da se raspisujem previše. Svaki put kad je na televiziji, spremam se da gledm kao da je prvi put i upijam svaku rečenicu. Ko nije gledao, a znam da ima čak nekih i u mojoj blizini trebali bi da ipak pogledaju film o kojem se toliko pisalo i pričalo.

Režiser: Francis Ford Coppola

Glumci: Marlon Brando, Al Paćino, Džejms Kan, Rober Duval, Al Martino,Talia Šajer i Dajana Kiton

Po knjizi Maria Puza

Ocena na IMDB9.2

 Bekstvo iz Šošenka

Bekstvo iz Šošenka je film koji deli prvo mesto na IMDB listi zajedno sa Kumom I. Film govori o veri, nadi i o onome što imamo unutra što nam ne dozvoljava da poludimo iako se nalazimo u veoma teškim situacijama i okolnostima.

Radnja filma prati Endija koji je osuđen na doživotnu robiju zbog ubistva supruge i njenog ljubavnika (mada on to nije uradio). Veći deo filma prati njegove zatvorske dane i ono nešto što on ima u sebi i što ga odvaja od drugih, što čini boravak u zatvoru za sve druge zatvorenike kao možda najlepše periode u njihovim životima. U zatvoru on ima najboljeg prijatelja Red-a, koji najdublje vidi koliko je velika Endijeva posebnost u odnosu na sve ostale ljude koje je on upoznao. Iako miran i tih,  sa izrazom lica kao da se pomirio sa svojom sudbinom, Endi ima plan …

Režiser: Frenk Darabont

Glumci: Tim Robins i Morgan Frimen

Po priči Stivena Kinga

Ocena na IMDB9.2

Šindlerova lista

Ono što sam rekao kad sam odgledao ovaj film je uffff…Kad čovek odgleda ovakav film i kad zna da je sve po istinitim događajima ne zna šta drugo da kaže ili da jednostavno ostane bez reči.

Šindlerova lista  je malo potresan film koji prati stradanje Jevreja u Drugom Svetskom ratu i pokušaj jednog Nemca, industrijalca Oskara Šindlera (koji je uvideo kakvo je zlo njegova nacija postala) da spase što više Jevrejskih porodica zapošljavajući ih u svojim fabrikama. Film nije ni malo lak, muzika koja prati film je jednostavno isto ufff…ma šta reći ako niste gledali morate da odgledate. Nekako mi je teško da vam dočaram ovaj film, jer samo se može gledanjem dočarati svaka scena, a svaka scena je bitna.

Režiser: Stiven Spilberg

Glumci: Liam Nison, Ralf Fajns i Ben Kingsli

Po istinitom događaju

Ocena na IMDB: 8.9

Marko Burazor

Buki blog

, , , , , , , , , , , , , , ,

  1. #1 od strane Lugar april 15, 2011 - 5:33 pm

    Dobro je. Ne gledam više često nove fiilmove. Vraćam se onima koje sam odgledao. U dobrom filmu novim gledanjem uvek otkriješ nešto što pre nisi video ili primetio… U tu grupu spada i Kum I, pa kad odgledam njega, odgledam i II i III :). Ako nisi gledao „Čast Pricijevih“ sa Dž. Nikolsonom, preporučujem. O mafiji takođe.

    • #2 od strane Marko - Buki blog april 15, 2011 - 8:59 pm

      Nije mi poznat naziv ali definitivno cu sad da vidim da ga skiinem :)
      Hvala ti!!!
      Sto se tice filmova, bas to sto kazes kad gledas jedan isti film vise puta pocnes da primecujes stvari koje nisi primecivao pre..

      • #3 od strane Lugar april 16, 2011 - 6:37 am

        „Prizzi’s honor“ – Marko, verujem da ćeš ga odgledati više puta.

  2. #4 od strane sarah april 15, 2011 - 6:31 pm

    Kuma mogu da gledam cesto, ali me nervira jer zaboravim dijaloge a oni su jednostvano fantasticni, i kad god pozelim da napravim neku foru ja ne mogu da se setim, poludim :lol:
    dobar izbor :D
    dobro je da konacno mogu opet na tvoj blog :lol:

    • #5 od strane Marko - Buki blog april 15, 2011 - 9:00 pm

      Kum je zakon :)
      Sto nisi mogla na moj Blog, jer si imala neke tehnicke probleme ili nije bila tematika po tvom ukusu :)

      • #6 od strane sarah april 16, 2011 - 9:08 am

        hehe tematika je cool-u klinackom zargonu ;-)
        jednostavno stranica nije mogla da se otvori, ma vec sam ti se negde zalila, ali ti nisi sigurno video :D
        ili moj Mac s vremena na vreme posandrca :lol:
        a sta kazes 6.gimnazija, wau ?? :lol:

    • #7 od strane Marko - Buki blog april 16, 2011 - 1:39 pm

      Saro otklonio sam tehnicke probleme, stanica mi je prevelika i tesko se otvarala, smanjio sam broj clanaka po stranici…sad je valjda bolje…:) Tvoj komentar sa sugestijom mora da nisam video…i da 6 gimnazija forever :)

  3. #8 od strane nenad77 april 16, 2011 - 5:09 am

    Legendarni filmovi možda bi samo ovoj listi trebalo pridodati film koji je proslavio Mel Gibsona kao glumca,MAD MAX. :)

    • #9 od strane cakulanje april 16, 2011 - 8:01 am

      Čuj ti, Nenadu nijedan :) A Hrabro srce? Taj ti se ne sviđa :mrgreen: :)

    • #10 od strane Marko - Buki blog april 16, 2011 - 1:34 pm

      Bice filmova ovo je tek prvi clanak pod rednim brojem numero uno:)

  4. #11 od strane cakulanje april 16, 2011 - 7:57 am

    Marko, oduševljena sam tvojim izborom! Svaki od ovih filmova navodi na razmišljanje i sve i jedan ostaju duboko u pamćenju.
    A Šindler..ni danas ne zaboravljam, kao ni muziku.

    *htela sam da postavim klip, al’ nijedan nije za ugrađivanje ili ja ne umem da tražim na pravom mestu :(

    • #12 od strane cakulanje april 16, 2011 - 8:02 am

      Edit
      Mislim, i ja da postavim jedan :roll:

  5. #13 od strane nenad77 april 16, 2011 - 10:37 am

    IVanooooooo pa naravno da mi se dopadaaa al je čika Maksa starije izdanje

  6. #14 od strane shunjalica april 16, 2011 - 12:32 pm

    saglasna! :)

    • #15 od strane Marko - Buki blog april 16, 2011 - 1:35 pm

      Sjajni ste svi hehe sa komentarima:)

  7. #16 od strane Internet i Marketing april 18, 2011 - 6:35 am

    Bekstvo iz Šošenka – izvanredan film. Stvarno zaslužuje da se nađe na svakoj listi Top filmova ikad snimljenih. Svaka čast na izboru!

    • #17 od strane Marko - Buki blog april 18, 2011 - 7:43 am

      hvalaaa:)

  8. #18 od strane dudaelixir april 19, 2011 - 9:28 pm

    Ja, inače, obožavam sve mafijašike filmove a kum je VRH, VRHOVA, što bi rekli klinci. Mogu da ga gledam jedanput nedeljno, redovno.
    Omiljeni mafijaški lik mi je Laki Lućijano (zbog jednog zgodnog glumca koji ga je igrao), mada, obožavam i Lijama Nisona i Šindlerovu listu. Divan film.
    A jedan od „ženskih“, fantastično emotivan i film koji ostavlja bez daha je MOSTOVI OKRUGA MEDISON. Ne znam da li si ga gledao, ali je film koji se nikako, ne zaboravlja!

    Odličan izbor Marko! :)

  9. #19 od strane Marko - Buki blog april 19, 2011 - 10:02 pm

    eee sta ja nisam gledao, Mostovi okruga medison …film definitivno za sva vremena…Klint kao fotograf za National Geographic i genijalka Meril strip…bice taj film u jednom od narednih clanaka:)
    Laki Luciano ti se svidja zbog Kristjana Slejtera koji je tad bio mlad, zaboravio sam naziv film…dobar je Laki Luciano..ja nekako najvise gotivim Gambino i Bonano porodice jer je po njima Kum i nastao:)

  10. #20 od strane dudaelixir april 20, 2011 - 11:38 am

    Setih se još jednog: Legenda o jeseni, na koji ja sečem vene, kad god igra a isto tako i Šetanje po oblasima! Super filmovi! :)

    • #21 od strane Marko - Buki blog april 20, 2011 - 12:14 pm

      Ekstra filmovi, oba sam gledao nekoliko puta posebno drugi zbog moje omiljene glumice Ajitane SAnchez Gijon i Kijanu Rivsa koji je sjajan lik..dok ono sto mi je kod Legendi o strasti zanimljivo sto kroz ceo film ide neka muzika …

  11. #22 od strane dudaelixir april 20, 2011 - 11:45 am

    To su bila DVA, izvinjavam se. Nešto mi nisu baš sve „koze na broju“! :?

  12. #23 od strane Peščana april 20, 2011 - 1:05 pm

    “Šindlerova lista“ mi je posebno drag film, upečatljiv i mnogo puta odgledan!

    • #24 od strane Marko - Buki blog april 20, 2011 - 4:04 pm

      Film koji ostavlja bez daha pogotovu kad je ona devojcica u crvenom i sveca zuta u crno belom filmu …

      • #25 od strane Peščana april 21, 2011 - 7:57 am

        Daaaa, fenomenalno!

  13. #26 od strane dudaelixir april 23, 2011 - 7:56 pm

    U pravu si Marko, jao, toliko ima dobrih filmova da ne mogu ni da ih sve prebrojim! :)

  1. Filmska klasika #2 « Buki Blog

Ostavite odgovor

