Apolonia

Pre neki dan je bio drugi deo Kuma, I pored nekoliko puta gledanja cele triologije, uhvatim sebe svaki put kako odgledam ceo film ponovo I kako mi je koncentracija maksimalna I kako se trudim da upijem svaku rečenicu , jer svaka ima posebno značenje, neke veoma dobro pamtimo.

Samo ću se po nekom nesređenom redu  osvrnuti na neke značajne stvari koje je ovaj film doneo.

Ono što je film dao  je drugačiji pogled i svesnost na postojanje Američke mafije, kao i prvi ozbiljiji prikaz na ustrojenost i hijerarhiju u mafijaškoj porodici. Mafija je predstavljena  kao skupina ljudi koji su pravi ’’ljudi od časti’’, čak je i pravoj mafiji bilo prijatno da vide njihovu stvarnost na mnogo dopadljiviji način nego što je to u stvarnosti.

Glumačka postava i gluma se prema mnogim filmskim kritičarima smatra kao jedna od najboljih svih vremena. Kad nekog pitate koji je po njemu najbolji glumac? Često će se čuti odgovor ili Marlon Brando ili Al Paćino ili Robert De Niro, a šta se dešava kad  sva ta tri glumca na jednom mestu?

Ne treba zaboraviti  i ostale učesnike u filmu koji ni malo nisu neki tamo beznačajni likovi koji su ostvarili jedno pojavljivanje na filmu i sipali svoj ostatak karijere niz kanalizaciju. Pored Branda, Paćina i De Nira u filmu igraju još i oskarovci Robert Duval (Tomn Hejgen) i Dajana Kiton ( Kej Adams) pri čemu ne smemo zaboraviti legendu Džejms Kana (Soni) kao i sestru režisera Fransisa Ford Kopole Taliju Šajr (devojačko Kopola , a svi je znamo kao Adrijen iz Rokija), kao i pevača Al Martina (Džoni Fontejn).

Jedanput me je neko pitao da li postoji porodica Korleone i da li je roman Maria Puza baziran na stvarnim likovima? Ono što je u domenu mog nekog saznanja je da je porodica Korleone bazirana na stvarnoj porodici Bonano koja je član jedne od Pet  velikih porodica u Njujorku i da je Vito Korleone u stvari Džosef Bonano .

Da je pisac stvarno uspeo da napravi priču koja će ostati za sva vremena  uspeo je , moramo mu to priznati. Formula koju je upotrebio je da od  rivala Korleonovih napravi prave zločince i nemoralne ljude koji trguju drogom  zbog većeg  profita i pohlepe ( Korleonovi odbijaju da se bave drogom). Naravučenije, dok se ne oseti zlo ne zna se šta je dobro. Inače često koristim tu izreku he he .

Nino Rota i njegova muzika baš, baš ostavlja bez daha. Posle Felinijevih filmova,  Nino Rota je u Kopolinom filmu definitivno zlatnim slovima upisan u istoriju filmske muzike. Ljubavna tema i Apolonia..samo da se uživa.

Neki od ctata koji se i dan danas citiraju:

’’Daću mu ponudu koju neće moći da odbije’’

’’Čovek koji ne provodi vreme sa svojom porodicom nije pravi čovek’’

’’Luka Braci spava sa ribama’’

’’Nikad se ne stavljaj na stranu protiv porodice ’’

’’Ne govori nikom van porodice o čemu razmišljaš’’

Najjaču scenu ostavljamo za kraj :)

Marko Burazor

, , , , ,

  1. #1 od strane sarah januar 18, 2011 - 8:53 pm

    ovo je film za sva vremena :D
    gledala sam ga nekoliko puta ali ne verujem da vise necu :D
    Odlican tekst !

  2. #2 od strane marko burazor januar 18, 2011 - 9:37 pm

    Hvala! :)

    Ja Kuma svaki put kad se daje na televiziji gledam kao da mi je prvi put :)

  3. #3 od strane cakulanje februar 14, 2011 - 5:54 pm

    Jao, Marko, pa ja sam tek sad otkrila da ti ovde imaš i mog najomiljenijeg glumca, čoveka mog života, hehe ;)
    Lista filmova ti je u 85% slučajeva kao i moja. Odoh sad da je iznutra pogledam.. ako je moguće, jer nisam proveravala.

  4. #4 od strane Marko - Buki blog februar 14, 2011 - 10:13 pm

    A koji je to covek tvog zivota Marlon Brando, Dzejms Kan ili Pacino? :)
    ovde ima 61 teskt verujem da ima jos svasta nesto sto nisi istrazila :)

    • #5 od strane cakulanje februar 15, 2011 - 12:11 am

      PAĆINOOO!!
      Videla oznaku i „ušla“ :)
      Videla sam i ‘konceptualnu fotografiju’ i štošta još, tako da ću se vraćati, to je sasvim sigurno i ima da me izbaciš na kraju, jer ću postati komentar-dosadnjakovićka. :)

      • #6 od strane Marko - Buki blog februar 15, 2011 - 10:46 am

        Samo ti komentarisi slobodno :) ne izbacujem ja nikoga :)
        Meni je cudno kako Pacino nije dobio za prvi deo Oskara za najbolju sporednu ulogu posto je Brando za najbolju glavnu dobio

  5. #7 od strane Lugar novembar 25, 2011 - 1:31 pm

    Prođe tako godina il’ manje, a ja odgledam celu trilogiju. :)

    • #8 od strane Marko - Buki blog novembar 25, 2011 - 1:33 pm

      ja kuma mogu da gledadm non stop :) nikad mi ne dosadi uvek pronadjem neki detalj koji mi je promakao :)

      • #9 od strane Lugar novembar 25, 2011 - 1:35 pm

        Saglasan. :)

      • #10 od strane Marko - Buki blog novembar 25, 2011 - 1:39 pm

        sad sam ispravio gresku u linku tako da se vide i youtube inserti:)

  6. #11 od strane dudaelixir novembar 25, 2011 - 2:39 pm

    I ja sam jedna od onih koja svaki put upija Kuma, ma koliko često da se prikazuje. Uvek mi se učini da mi je nešto promaklo u prošlom gledanju.
    Baš sam razmišljala zašto toliko volim UOPŠTE mafijaške filmove? Verovatno zato što se porodica uvek drži na okupu. :)
    Sve je dobro u ovoj trilogiji: od glumaca, garderobe, dijaloga, scenografije, kamere, do muzike, koja je, ništa manje vredna, dapače! ;)

    Jesi li se dotakao filma Bilo jednom u Americi? :)

    • #12 od strane Marko - Buki blog novembar 25, 2011 - 2:44 pm

      evo upravo me sad podseti da napisem clanak o njemu…mislim da mi stoji u draftu da sam davno zapoceo da pisem…meni je to jedan od omiljenih filmova i muzika

  1. Filmska klasika #1 « Buki Blog
  2. Blockbuster članci #2 « Buki Blog

Ostavite odgovor

